ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ
     Νέα     Προφίλ     Sitemap     Επικοινωνία      
 
ΑΣΕΠ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ   ΧΗΜΙΚΩΝ
Bookmark and Share
 
 
Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2017


ΑΣΕΠ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΧΗΜΙΚΩΝ

Τα Πανεπιστημιακά Φροντιστήρια atc προσφέρουν ολοκληρωμένη προετοιμασία για το διαγωνισμό ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών Χημικών Κλάδος ΠΕ 04 02.

Έχοντας μαζί μας και Πανεπιστημιακούς καθηγητές, με πολύ μεγάλη εμπειρία στους διαγωνισμούς εκπαιδευτικών πετυχαίνουμε πάντα πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας.

 

Προκήρυξη διαγωνισμού Εκπαιδευτικών 2Π/2008 ΕΤΟΣ 2008


ΠΡΟΣΟΝΤΑ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΧΗΜΙΚΩΝ ΚΛΑΔΟΣ ΠΕ 04 02

ΕΙΔΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ
Όσοι ενδιαφέρονται να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό θα πρέπει να έχουν τους αναγραφόμενους τίτλους σπουδών, ως ακολούθως:

Πτυχίο Χημείας (κωδ. 0421) ΑΕΙ Πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας της αλλοδαπής ή πτυχίο Χημείας του Πανεπιστημίου της Κύπρου (κωδ. 0422).

Ειδικότερα για τα πτυχία της Κύπρου πριν την πλήρη ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (1.5.2004) δεν απαιτείται αντιστοιχία (π.δ. 299/1997 όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 367/2001) ενώ για τα πτυχία τα οποία έχουν χρόνο κτήσης μετά την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτείται ισοτιμία και αντιστοιχία.

ΓΕΝΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΓΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟ
Οι υποψήφιοι πρέπει:

  • Να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Να έχουν την υγεία και τη φυσική καταλληλότητα που τους επιτρέπουν την εκτέλεση των καθηκόντων της θέσης του κλάδου τους.

Άτομα με έλλειψη φυσικών σωματικών δεξιοτήτων θα υποβληθούν σε ειδικό τρόπο εξέτασης κατά τον ίδιο χρόνο, στα ίδια θέματα και με το ίδιο πρόγραμμα, με το οποίο θα διενεργηθούν οι εξετάσεις των λοιπών υποψηφίων, προσκομίζοντας τα δικαιολογητικά που ορίζονται στο Κεφάλαιο Ε΄.

  • Να μην έχουν κώλυμα διορισμού.
  • Οι άνδρες μέχρι το διορισμό τους να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή να έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές.

Ειδικότερα, όσοι περιλαμβάνονται στους πίνακες διοριστέων και δεν έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις, διορίζονται με τους τελευταίους, πριν από τη λήξη ισχύος των πινάκων, διορισμούς και αναλαμβάνουν υπηρεσία αμέσως μετά την ολοκλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων, με την προϋπόθεση ότι αυτή πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια ισχύος των πινάκων και τουλάχιστον τέσσερις (4) μήνες πριν από τη λήξη του διδακτικού έτους διορισμού τους, άλλως η ανάληψη υπηρεσίας πραγματοποιείται με την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους. Σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας, ο διορισμός ανακαλείται.
5. Να κατέχουν τους απαιτούμενους τίτλους σπουδών.



ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΕΠ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΧΗΜΙΚΩΝ ΚΛΑΔΟΣ ΠΕ 04 02


ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι κατατάσσονται σε 2 θεματικές ενότητες (πρώτη και δεύτερη θεματική ενότητα). Η εξέταση διαρκεί τουλάχιστον 4 ώρες.

ΠΡΩΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
Β1. ΧΗΜΕΙΑ (Ως κύριο μάθημα ειδικότητας για τους Χημικούς)
Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:
α. Βασικές έννοιες:
•1. Γνωρίσματα, σύσταση και καταστάσεις της ύλης.
•2. Ταξινόμηση υλικών σωμάτων.
•3. Εκφράσεις περιεκτικότητας, διαλυτότητα.
•4. Εκφράσεις συγκέντρωσης διαλυμάτων
•5. Είδη δεσμών, χημική ονοματολογία
•6. Χημικές μονάδες μάζας
•7. Καταστατική εξίσωση των αερίων, νόμος μερικών πιέσεων.
•8. Στοιχειομετρικοί υπολογισμοί.
β. Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και περιοδικός πίνακας
•1. Κβαντικοί αριθμοί, ατομικά τροχιακά και αρχές δόμησης.
•2. Τομείς s,p,d,f περιοδικού πίνακα, μεταβολή περιοδικών ιδιοτήτων.
•3. Θεωρία Lewis.
•4. Θεωρία VSEPR.
•5. Δεσμοί σ και π.
γ. Πυρηνική Χημεία - Ραδιενέργεια
•1. Χρόνος υποδιπλασιαμού.
•2. Επιπτώσεις και εφαρμογές της ραδιενέργειας.
δ. Διαμοριακές δυνάμεις - Ιδιότητες διαλυμάτων
•1. Διαμοριακές δυνάμεις.
•2. Μεταβολές καταστάσεων.
•3. Προσθετικές ιδιότητες διαλυμάτων.
ε. Θερμοχημεία - Θερμοδυναμική
•1. Μεταβολές ενθαλπίας κατά τις χημικές αντιδράσεις
•2. Νόμοι της θερμοχημείας και θερμιδομετρία.
•3. Πρώτος και δεύτερος θερμοδυναμικός νόμος.
•4. Ελεύθερη ενέργεια, χημικές αντιδράσεις και ισορροπία.
στ. Οξέα, Βάσεις, Οξείδια, Άλατα
•1. Ορισμός οξέων, βάσεων κατά Arrhenius και κατά Bronsted - Lowry.
•2. Ορισμός οξειδίων και αλάτων.
•3. Ιδιότητες οξέων, βάσεων, εξουδετέρωση,αντιδράσεις διπλής αντικατάστασης.
•4. Κατηγορίες οξέων, βάσεων, οξειδίων και αλάτων.
ζ.  Χημική Κινητική
•1. Ταχύτητα αντίδρασης και παράγοντες που την επηρεάζουν.
•2. Νόμος ταχύτητας και μηχανισμός αντίδρασης.
•3. Καταλύτες.
η. Χημική Ισορροπία
•1. Αμφίδρομες αντιδράσεις.
•2. Απόδοση αντίδρασης
•3. Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση της Χημικής Ισορροπίας, αρχή Le Chatelier.
•4. Σταθερά χημικής ισορροπίας και παράγοντες που την επηρεάζουν, Βαθμός ιοντισμού οξέων - βάσεων.
•5. Ιοντισμός νερού-pH.
•6. Επίδραση κοινού ιόντος.
•7. Ρυθμιστικά διαλύματα.
•8. Δείκτες- ογκομέτρηση.
•9. Γινόμενο διαλυτότητας.
θ. Οξειδοαναγωγή - Ηλεκτροχημεία
•1. Αριθμός οξείδωσης, οξείδωση- αναγωγή.
•2. Ηλεκτρόλυση.
•3. Γαλβανικά στοιχεία, δυναμικό οξειδοαναγωγής.
•4. Μπαταρίες.
ι.  Μέταλλα και Κράματα
•1. Μεταλλουργία.
•2. Ιδιότητες μετάλλων.
•3. Βιομηχανικά μέταλλα και κράματα.
•4. Διάβρωση και ανακύκλωση μετάλλων.
ια. Μελέτη ορισμένων υλικών και ενώσεων πρακτικού και βιομηχανικού ενδιαφέροντος
•1. Νερό, αμμωνία, νιτρικό οξύ, θειικό οξύ.
•2. Χλωριούχο νάτριο και τα προϊόντα του (καυστικό νάτριο, όξινο ανθρακικό νάτριο, χλώριο, υδροχλωρικό οξύ).
•3. Κεραμικά, γυαλί, τσιμέντο, σιλικόνες.
ιβ. Οργανική Χημεία
•1. Ταξινόμηση οργανικών ενώσεων-ομόλογες σειρές-ονοματολογία
•2. Ισομέρεια (συντακτική και γεωμετρική και στερεοϊσομέρεια).
•3. Ανάλυση οργανικών ενώσεων
•4. Πετρέλαιο - Πετροχημικά.
•5. Υδρογονάνθρακές (αλκάνια, αλκένια, αλκίνια, βενζόλιο).
•6. Αλκοόλες, φαινόλες.
•7. Αλκυλαλογονίδια, αιθέρες.
•8. Καρβονυλικές ενώσεις.
•9. Καρβοξυλικά οξέα και παράγωγά τους.
•10. Βιομόρια και άλλα μόρια (Πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη έλαια, σάπωνες).
•11. Πολυμερή-πλαστικά, υφάνσιμες ίνες.
•12. Στοιχεία μηχανισμών οργανικών αντιδράσεων.
ιγ. Στοιχεία περιβαλλοντικής χημείας
•1. Φαινόμενο θερμοκηπίου.
•2. Τρύπα όζοντος.
•3. Διαχείριση αποβλήτων.

Α2. ΦΥΣΙΚΗ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα).
Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην παραπάνω ύλη (ως κύριου μαθήματος ειδικότητας για τους Φυσικούς), εκτός των παρακάτω (που δεν αποτελούν εξεταστέα ύλη):
α . Μηχανική:
•Στοιχεία ελαστικότητας των στερεών.
β. Μηχανική ρευστών:
•Εξίσωση Bernoulli -Πραγματικά ρευστά (Εσωτερική τριβή-Νόμος Poiseille).
ε. Ηλεκτρισμός και Μαγνητισμός:
•Ρεύματα Eddy –Ορμή και Πίεση ακτινοβολίας.
ζ. Στοιχεία από την θεωρία της σχετικότητας:
•Μετασχηματισμοί Γαλιλαίου – Πείραμα Michelson-Morley - Αρχές της ειδικής θεωρίας της σχετικότητας – Η έννοια του ταυτοχρόνου – Συστολή μήκους –  Διαστολή χρόνου – Μετασχηματισμοί Lorenz – Σχετικιστική ορμή – Σχετικιστική ενέργεια – Σχετικιστικό φαινόμενο Doppler – Αρχή της ισοδυναμίας – Πειράματα ελέγχου της γενικής θεωρίας της σχετικότητας.
η. Στοιχεία Κβαντικής Φυσικής:
•Σωματίδιο σε πηγάδι δυναμικού πεπερασμένου βάθους – Φαινόμενο σήραγγας – Απλός αρμονικός ταλαντωτής.
ι. Υπεραγωγιμότητα:
•Υπεραγωγοί τύπου Ι και τύπου ΙΙ – Εδική θερμότητα στους υπεραγωγούς – Η θεωρία BCS (Bardeen,Cooper και Schrieffer) – Μετρήσεις ενεργειακού χάσματος – Κβάντωση ροής – Φαινόμενο σήραγγας Josephon – Υπεραγωγιμότητα σε υψηλές θερμοκρασίες –
ιβ. Στοιχεία Φυσικής στοιχειωδών σωματιδίων και Κοσμολογίας:
•Στοιχειώδη σωματίδια – Επιταχυντές και ανιχνευτές – Θεμελιώδεις αλληλεπιδράσεις – Ταξινόμηση των σωματιδίων – Νόμοι διατήρησης –Το καθιερωμένο (Standard) πρότυπο – Το διαστελλόμενο σύμπαν.

Γ2. ΒΙΟΛΟΓΙΑ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα).
Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονταιστην παραπάνω ύλη (ως κύριου μαθήματος για την ειδικότητα των Βιολόγων, εκτός των παρακάτω (που δεν αποτελούν εξεταστέα ύλη):
β. Μοριακή Βιολογία - Γενετική - Κληρονομικότητα:
•7. Γενετική ανθρώπου - Κληρονομικά νοσήματα – Ανευπλοειδίες.
•8. Τεχνολογία ανασυνδυασμένου DNA, βιοτεχνολογία, εφαρμογές της βιοτεχνολογίας στην Υγεία, Γεωργία, Κτηνοτροφία, Βιομηχανία, Προστασία περιβάλλοντος.
γ. Βιολογία του ανθρώπου:
•1. ομή και λειτουργία των οργανικών συστημάτων (νευρικό, αισθητηρίων οργάνων, ερειστικό, πεπτικό κτλ.).
•2. Λεμφικό σύστημα – Άμυνα του ανθρώπινου οργανισμού (ειδική και μη ειδική).
•3. Ομοιόσταση, παράγοντες που επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία των οργανικών συστημάτων.
γ. Οικολογία:
•5. Οικολογική κρίση (πληθυσμιακή αύξηση, μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα, πρότυπα παραγωγής και κατανάλωσης)
•6. Περιβάλλον και Ποιότητα ζωής
•7. Βιώσιμη ανάπτυξη.

2. ΓΕΩΛΟΓΙΑ-ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα)
Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην παραπάνω ύλη (ως κύριου μαθήματος για την ειδικότητα των Γεωλόγων), εκτός των παρακάτω (που δεν αποτελούν εξεταστέα ύλη):
•1. Ηλιακό σύστημα.
•2. Κινήσεις Ήλιου, Γης, Σελήνης, συνδεόμενα φαινόμενα.
•12. Ορογενετικά συστήματα.
•16. Παράκτια μορφολογία.
•18. Απολιθώματα.

ΔΕΥΤΕΡΗ  ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
Η δεύτερη θεματική ενότητα αφορά:
1)  τη ΓΕΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ - ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ και
2) την ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ και έχει ως σκοπό την αξιολόγηση των βασικών γνώσεων των υποψηφίων για να μπορούν:
α) να επιτελούν το διδακτικό και το οργανωτικό τους έργο, σύμφωνα με:
•(i) τις γενικές αρχές της διδασκαλίας και
•(ii) τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις των μαθημάτων της ειδικότητάς τους.
β) να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν κριτικά τη γνώση.
γ) να αντιμετωπίζουν στην πράξη προβλήματα της καθημερινής σχολικής ζωής.
δ) να βοηθούν τον μαθητή στην προσαρμογή του στο σχολείο και να συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.
ε) να κατανοούν τον ρόλο του σχολικού θεσμού μέσα στην κοινωνία και την επίδραση που η τελευταία ασκεί σ’ αυτόν.
2. Η εξεταστέα ύλη της δεύτερης θεματικής ενότητας περιλαμβάνει δύο επί μέρους θέματα για όλους τους κλάδους:
•α) Γενική διδακτική μεθοδολογία και γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα που η εξεταστέα ύλη ορίζεται η ίδια για όλους τους κλάδους.
•β) Ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου κατά κλάδο και ειδικότητα.
Ειδικότερα:
Α. Η εξεταστέα ύλη του πρώτου θέματος αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης, με μία γενική παιδαγωγική αντίληψη, ζητημάτων αγωγής και μάθησης, καθώς και βασικά γνωστικά στοιχεία ψυχοπαιδαγωγικής (που υπάρχουν σε όλα τα αντίστοιχα ψυχοπαιδαγωγικά βιβλία). Ειδικότερα:
•α1. Με τη Γενική διδακτική μεθοδολογία επιδιώκεται να ελεγχθεί αν οι υποψήφιοι κατέχουν βασικές γνώσεις γύρω από τη μεθοδολογία της διδασκαλίας (προγραμματισμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση).
•α2. Τα γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα αναφέρονται:
1) στην πρακτική αντιμετώπιση ποικίλων ζητημάτων της καθημερινής σχολικής ζωής, όπως προβλήματα προσαρμογής και συμπεριφοράς στο σχολείο, προβλήματα μετάβασης από τη μια βαθμίδα στην άλλη, προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική τάξη και το σχολικό χώρο, αμοιβές-ποινές μαθητών, κίνητρα, διαπροσωπικές σχέσεις, επικοινωνία και ψυχολογικό κλίμα στο σχολικό περιβάλλον, σχέσεις μεταξύ μαθητών- εκπαιδευτικών- γονέων, προβλήματα σχετικά με την παιδική ή την εφηβική ηλικία (ανάλογα με τη βαθμίδα), απλά μαθησιακά προβλήματα, κρούσματα νεανικής παραβατικότητας στο πλαίσιο του σχολείου, οικογενειακά ή προσωπικά προβλήματα των μαθητών, και
2) σε γενικά παιδαγωγικά θέματα που αφορούν τη σχέση σχολείου και κοινωνίας, τον ρόλο του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο, τις επιδράσεις του σχολείου στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου, τους εξωσχολικούς παράγοντες
αγωγής και τα βασικά στοιχεία της δομής και λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Οι υποψήφιοι καλούνται να αναπτύξουν τα ζητούμενα είτε υπό τη μορφή σύντομου δοκιμίου είτε υπό τη μορφή απαντήσεων σε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών σε συγκεκριμένα διδακτικά και παιδαγωγικά προβλήματα στην τάξη ή στο σχολείο τους.
Β. Με την ειδική διδακτική επιδιώκεται να ελεγχθεί εάν οι υποψήφιοι είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατά το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας «επί χάρτου» εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας, πέραν της δασκαλοκεντρικής.
Η εξέταση της ειδικής διδακτικής αναφέρεται ειδικότερα σε ζητήματα των αντίστοιχων προς την ειδικότητα των υποψηφίων γνωστικό/ά αντικείμενο/α [γενικοί σκοποί και ειδικοί στόχοι του μαθήματος (με βάση τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών και τις Οδηγίες διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου), μέθοδοι, πορεία και μορφές διδασκαλίας, διδακτικές ενέργειες, χρήση εποπτικών και άλλων διδακτικών μέσων, τρόποι και τεχνικές αξιολόγησης των μαθητών].
Στους υποψηφίους μπορεί να δοθεί μία διδακτική δραστηριότητα σχετική με το μάθημα (ή τα μαθήματα) της ειδικότητάς τους και τους ζητείται: να παρουσιάσουν ένα αναλυτικό σχέδιο στο οποίο να εκθέτουν τη μέθοδο και τον τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησής της και να αιτιολογήσουν με βάση τις παιδαγωγικές τους γνώσεις την άποψή τους. Μπορεί ακόμη να τους δίδεται ένα συγκεκριμένο σχέδιο μαθήματος και να τους ζητείται να το σχολιάσουν ή να απαντήσουν σε ερωτήσεις που τυχόν αναφέρονται σ’ αυτό.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 2014

Από τη συνέντευξη του υπουργού Παιδείας κ.Λοβέρδου 20/8/2014

Ο Υπουργός έκανε γνωστό ότι θα γίνει διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για προσλήψεις 10.000 εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία . Ο διαγωνισμός θα προκυρηχθεί περίπου τον Φεβρουάριο του 2015 μετά από την άρση του εμποδίου που έχει νομοθετηθεί για την διατήρηση της αναλογίας του ενός προς δέκα το υπουργείο θα προβεί μετά από επτά χρόνια στην διεξαγωγή του διαγωνισμού Ο υπουργός Παιδείας είχε αναφέρει πριν απο λίγες ημέρες «εφόσον αλλάξει αυτός ο συσχετισμός στις προσλήψεις για την Παιδεία θα ανοίξουν θέσεις για τον διορισμό των εκπαιδευτικών, οπότε και θα έχει νόημα να γίνει ένας νέος διαγωνισμός ΑΣΕΠ.» . «Υπάρχουν πολλές συνταξιοδοτήσεις, τα τελευταία δυο χρόνια μόνο, ο αριθμός ανέρχεται περίπου στις 11.000, στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια. Προσλήψεις, ελάχιστες, μηδαμινές.»όπως είχε πει ο υφυπουργός Παιδείας σχετικά με το θέμα.



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 21/8/2014 Υφυπουργού Παιδείας Αλ. Δερμεντζόπουλου

Πρόθεση μας είναι να διεξαχθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών
Για την κάλυψη των κενών θέσεων των εκπαιδευτικών:
«Υπάρχουν πολλές συνταξιοδοτήσεις, τα τελευταία δυο χρόνια μόνο, ο αριθμός ανέρχεται περίπου στις 11.000, στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια. Προσλήψεις, ελάχιστες, μηδαμινές. Θα ακολουθήσουμε και φέτος τη διαδικασία που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια, μέσω των αναπληρωτών. Από τις εκτιμήσεις της ηγεσίας του Υπουργείου τα κενά θα ανέλθουν τις 22.500, από τα οποία έχουμε ήδη εξασφαλίσει τις 19.500. Τα 3.000 κενά που υπάρχουν θα καλυφθούν μέσα από παράλληλες αναθέσεις μαθημάτων, όπου οι καθηγητές θα διδάσκουν και άλλα μαθήματα χωρίς όμως να υπερβαίνουν τις διδακτικές τους ώρες. Δεν θα γίνει αύξηση του ωραρίου τους.

Στόχος μας και πιστεύω θα το πετύχουμε, είναι έως τις 5 Σεπτεμβρίου να είναι οι αναπληρωτές στις θέσεις τους. Το πρόβλημα με τα κενά των εκπαιδευτικών θα λυθεί μόνο εάν διεξαχθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε το ένα προς δέκα που υπάρχει στο Υπουργείο Παιδείας. Αυτή είναι η πρόθεσή μας σαν Υπουργείο Παιδείας, να διεξαχθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Ας μην ξεχνάμε ότι έχει να διενεργηθεί διαγωνισμός από το 2008».

23/8/2014

Ο διαγωνισμός Εκπαιδευτικών ίσως να αφορά πέντε μεγάλες κατηγορίες εκπαιδευτικών: Φιλολόγους, Μαθηματικούς, Φυσικούς, Δασκάλους και Νηπιαγωγούς".

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ atc

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ (ΧΗΜΕΙΑ)


ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – ΚΛΑΔΟΣ: ΠΕ 04.02

Τα θέματα Xημείας επιμελήθηκε ο επιστημονικός συνεργάτης του φροντιστηρίου atc Ε. Στεργίου  - Χημικός

(Oι ερωτήσεις είναι μέτριας δυσκολίας)

 

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ, ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ, ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΗ.

1. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις είναι (Σ);

α) Η τρίτη (3η) περίοδος περιλαμβάνει οκτώ (8) στοιχεία

β) Όλα τα ευγενή αέρια έχουν ηλεκτρονιακή δομή ns2 np6

γ) Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει στοιχεία που σχηματίζουν αποκλειστικά ιοντικές ενώσεις

δ) Τα ευγενή αέρια δε συμμετέχουν στο σχηματισμό χημικών ενώσεων

2. Σε ποια από τις παρακάτω τετράδες τα στοιχεία παρουσιάζουν διαφορετική χημική συμπεριφορά ;

α) 15Ρ, 33Αs, 51Sb, 7N

β) 84 Ρο, 16S, 34Se, 52Te

γ) 5Β, 31Ga, 49In, 81Tl

δ) 88Ra, 38Sr, 4Be, 55Cs

3. Η μοριακή συγκέντρωση κατ’ όγκον (Μ) ενός υδατικού διαλύματος θειϊκού οξέος (Η2SO4), όταν 50,0 mL αυτού δίνουν α g θειϊκού βαρίου (BaSO4) δίνεται από τη σχέση:

α.50

233

233.α.20

98

233.α.98

20

20.α

233

Δίνονται Αr : Ba=137, S=32, O=16, H=1

4. Ορισμένα από τα οξείδια στοιχείων της 2ης και 3ης περιόδου είναι τα ακόλουθα:

BeO (I), B2O3 (II), SiO2 (III), O F2 (IV). Για αυτά ισχύει ότι:

α) Τα (Ι) και (ΙΙ) είναι επαμφοτερίζοντα και τα (ΙΙΙ) και (ΙV) όξινα

β) Εκτός από το (Ι) που είναι επαμφοτερίζον, όλα τα άλλα είναι όξινα

γ) Το (Ι) είναι βασικό, τα (ΙΙ) και (ΙΙΙ) επαμφοτερίζοντα και το (ΙV) όξινο

δ) Το (Ι) είναι βασικό, το (ΙΙ) επαμφοτερίζον, ενώ τα (ΙΙΙ) και (ΙV) είναι όξινα

5. Η ιονική ισχύς (μ) υδατικού διαλύματος του άλατος AχBψ που περιέχει α mol/L αυτού είναι ίση με:

1 . α2.χ.ψ

2

1 αχ2ψ2

2

1 αχψ(χ+ψ)

2

1 αχψ(χ-ψ)

2

6. Υδατικό διάλυμα ΚΟΗ ( Mr=56 )έχει Χ% w/v περιεκτικότητα, πυκνότητα (d)

(g.mL -1). H molality (m) του διαλύματος δίνεται από τη σχέση:

α) Xd . 100-X

56 1000

β) X . 1000

56 100d-X

γ) X.1000

100d-X

δ) X . 100d-X

56 1000

7. Μια από τις παρακάτω αντιδράσεις δεν πραγματοποιείται:

α) Al + αραιό H2SO4

β) Zn + αραιό H2SO4

γ) Ag + πυκνό HNO3

δ) Ag + αραιό H2SO4


ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

1. Σωστή απάντηση είναι η (α).

Η 3η περίοδος περιλαμβάνει τα εξής οκτώ (8) στοιχεία (κατά αύξοντα ατομικό αριθμό): 11Na, 12Mg, 13Al, 14Si, 15P, 16S, 17Cl, 18Ar. Τα ευγενή αέρια έχουν ηλεκτρονιακή δομή ns2 np6, εκτός από το 2He το οποίο έχει την ηλεκτρ/κή δομή 1s2. Στην ΙΑ ομάδα των αλκαλίων βρίσκεται και το 1Η το οποίο εκτός από ιοντικές ενώσεις (υδρίδια μετάλλων) σχηματίζει και ομοιοπολικές ενώσεις. Τέλος τα ευγενή αέρια συμμετέχουν (όχι συχνά πάντως) στο σχηματισμό χημικών ενώσεων π.χ XePtF6.

2. Σωστή απάντηση είναι η (δ).

Το 55 Cs είναι αλκάλιο (ΙΑ ομάδα) και όχι αλκαλική γαία, όπως τα άλλα τρία στοιχεία της τετράδος. Υπενθυμίζεται ότι διαφορετική χημική συμπεριφορά εμφανίζουν στοιχεία που δεν ανήκουν στην ίδια ομάδα.

3. Σωστή απάντηση είναι η (δ).

α g BaSO4 είναι ίσα με:

nBaSO4 = m = α όπου : Mr BaSO4 = 233

Mr 233

Επίσης η μετατροπή : Η2SO4 BaSO4 μας παρέχει την εξής πληροφορία:

1mol ή MrSO4 =233g σχηματίζεται από 1mol H2SO4

α g n

n Η2SO4 = α moles. Υπολογίζουμε πόσα moles Η2SO4 περιέχονται σε 1 L

233

Διαλύματος.

Επομένως σε 50,0 ml Δ/τος Η2SO4 περιέχονται α moles Η2SO4

233

1000,0 ml -//- = M

 

M= α . 20

233

4. Σωστή απάντηση είναι η (β).

Το BeO (I) είναι επαμφοτερίζον, ενώ τα B2O3 (II), SiO2 (III) και OF2 (IV) είναι όξινα.

5. Σωστή απάντηση είναι η (γ).

Η ιονική ισχύς (μ) ενός υδατικού δ/τος δίνεται από τη σχέση:

μ = ½(C1 . z12 + C2 . z22 + ….), όπου: C1, C2, … = οι συγκεντρώσεις των ιόντων του ηλεκτρολύτη στο διάλυμα και z1, z2, … = το φορτίο κάθε ιόντος του ηλεκτρολύτη στο διάλυμα.

Για το άλας : Αχ Βψ à χΑ + ψΒ

C (M) α χ . α ψ. α

Επομένως η ιονική ισχύς (μ) του διαλύματος θα είναι ίση με:

μ = ½[(χα) . (+ψ)2 + ψα (-χ)2] à μ = ½ α (χψ2 + ψχ2) à μ = ½ αχψ(χ+ψ)

6. Σωστή απάντηση είναι η (γ).

Αναλύουμε την % w/v περιεκτικότητα του υδατικού Δ/τος ΚΟΗ. Θα είναι:

σε 100ml υδ. Δ/τος ΚΟΗ περιέχονται XgΚΟΗ και άρα (100d X)g H2O

ή 100 . d (g) -//- =

m 1000 g H2O

 

à m = 100 X

56(100dX)

 

 


Τελευταία νέα
• ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2016

• Νέα τμήματα για το Διαγωνισμό της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης

 

 

• Ενάρξεις νέων τμημάτων για την Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών

• Παιδαγωγικά για ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών

O Δρ. Γεώργιος Αραβανής, καθηγητής Πανεπιστημίου διδάσκει στο ATC Παιδαγωγικά για ΑΣΕΠ καθηγητών, δασκάλων, νηπιαγωγών

 
 
ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (AΣΟΕΕ)
ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ (EKΠΑ)
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΕΜΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΑΠ
ΤΕΙ Πειραιά
ΤΕΙ Αθήνας
ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΑΠΚΥ
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ (ΑΕΝ)
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Διαγωνισμός Υπουργείου Οικονομικών
Διαγωνισμός Υπουργείου Εξωτερικών
Διαγωνισμοί Τραπεζών
Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας
Διαγωνισμός Υπουργείου Δικαιοσύνης
Διαγωνισμός Λιμενικού Σώματος
Τεστ Δεξιοτήτων ΑΣΕΠ
Νομικό Συμβούλιο του Κράτους
Διαγωνισμός Ειρηνοδικών
διαγωνισμός Πυροσβεστικού Σώματος
Ξένες Γλώσσες
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
TOEFL
GMAT
GRE
IELTS
TOEIC
Νέα
Προφίλ
Sitemap
Επικοινωνία

Πανεπιστημιακά Φροντιστήρια ATC
Σόλωνος 102
τηλ. 210.3640040
Σόλωνος 102, Τηλ.: 210 3640040, 2103638208
© atc.edu.gr 2007-2009